Akyaka, Muğla’nın Ula ilçesine bağlı bir mahalledir. Ege bölgesinde bulunan Akyaka, tatilinizi geçirebileceğiniz en güzel yerlerden biridir. Sakinliği ile insanların gönlünü kazanan Akyaka özellikle de birçok turistik merkeze yakınlığıyla da ön plana çıkmaktadır. Kendisi de zaten 2011 yılında sakin şehir seçilmiştir ve mimarisi ile de ön plana çıkmaktadır. Çünkü burada yüksek yapılı binalara izin verilmemiştir ve tek tip bir mimari mevcuttur. Bu mimari yapının temsilcisi de Nail Çakırhan’dır.

Huzurun Adresi: Akyaka 1

Biz de bu sene rotamızı huzurun adresi Akyaka’ya çevirdik ve 2 gün kalacağımız yerde 5 gün kaldık 🙂 Çünkü çok sevdik ve aklımız,kalbimiz hala orada kaldı… Konaklamamızı Hanzara Hotel de yaptık.Oda kahvaltı olan bu hotel konumu, temizliği, kahvaltısının güzelliği ve personellerinin ilgisinden dolayı bu otelden çok memnun kaldık ve eski tarzda dizayn edilişi de bizi çok etkiledi.

Huzurun Adresi: Akyaka 2

Akyaka da yaptığımız ilk şey tekne turuna katılmak oldu. Bizim katıldığımız tekne turu bizi ; Ziraatçılar Koyu, Su Altı Mağaraları, Gökova Lacivert Koy, İncekum Plajı Marmaris ve Sedir Adasına götürdü. Denize girdiğimiz bu yerler tek kelimeyle harikaydı ve eğer yolunuz buraya düşerse tekne turu yapmadan sakın dönmeyin derim.

Huzurun Adresi: Akyaka 3

İncekum Plajı-Marmaris

Huzurun Adresi: Akyaka 7

Sedir Adası

Akyaka da Akyaka Plajında ve Orman Kampında denize girmek mümkün. Suyun berraklığına zaten diyecek tek kelimem yok. Ayrıca Akyaka Plajı Muğla’nın mavi bayrak ödülünü almış bir plajdır.

Bir sonraki durağımız Akyaka denilince akla gelen ilk yer Azmak Nehri, diğer adıyla Kadın Azmağı. Azmak Nehri, tatlı bir su nehridir suyu çok soğuk ve bazı yerlerde derinliği çok fazladır. Eğer soğuk suyu seviyorsanız girip yüzmenizi tavsiye ederim. Yüzmenin haricinde biz burada da minik bir tekne turuna çıktık. 25 dk süren bu tekne turu sayesinde Azmağın göremeyeceğiniz yerlerini ve akvaryum gibi suyunun altında bulunan o dünyayı keşfedebilirsiniz. Bunun yanı sıra talı ördeklere de her yerde rastlayabilirsiniz 🙂

Huzurun Adresi: Akyaka 8

Huzurun Adresi: Akyaka 9

Akyaka da yaptığımız bir diğer şey ise Akbük Koyuna gitmek oldu. Hem tekne ile hem de araba ile gitmenin mevcut olduğu koya biz arabamızla gittik. Koya geldiğinizde çevrede neredeyse hiç beton yapı göremezsiniz. Azmağın bir kolunun buraya aktığı söyleniyor çünkü suyu yer yer soğuk yer yer sıcak. Taşlı bir deniz olmasına rağmen suyunun berraklığı ve güzelliği bizi çok etkiledi. O koy da huzuru bulduk sanki…

Huzurun Adresi: Akyaka 10

Huzurun Adresi: Akyaka 11

Akyaka küçük bir yer olmasına rağmen başka turistik yerlere çok yakın o yüzden burada kalırken Marmaris, Fethiye gibi yerlere geçmeniz çok kolay. Biz oralara daha çok zaman ayırmak istediğimiz için sadece Yuvarlakçay-Köyceğiz’e ve Aşıklar Yoluna gidip orada da Akçapınar Tostçusuna uğradık.

Akyaka Favori Mekanlarım

1 – Pamuk Şeker Akyaka

Binbir çeşit gazozun bulunduğu bu mekan’a 90’lar havası hakim. Her şey kendi içinde çok güzel ve personeller çok ilgili. Her gece gittiğimiz ve Denizli Gazozu’nun hastası olduğumuz bir mekan. Akyaka’ya gelmişken kesinlikle uğrayın.

Huzurun Adresi: Akyaka 12

Huzurun Adresi: Akyaka 13

2- Coffee Crew

Akyaka’nın en iyi kahvecisi diyebilirim. Mekan çok güzel, personeller çok ilgili ve birçok kahve çeşidi mevcut. Özellikle “Iced Madagascar Vanilla Latte” harika. Tadına bakmanızı öneririm.

Huzurun Adresi: Akyaka 14

Akyaka da birçok mekan mevcut fakat bu gezimiz mekanlara yönelik olmadı umarım bir daha ki gidişimiz de daha fazla mekan deneyimleriz. Bunun haricinde genelde yemeklerimizi ev yemekleri yapan yerlerde yedik ve fiyatları çok uygundu. Turistik bir yer olmasına rağmen mekanlarda yiyecek içecek fiyatları İstanbulda’ki gibiydi. Tabii bazı mekanlar pahalı olabilir 🙂

Bir gezimin daha sonuna geldik umarım Akyaka’da daha fazla kalıp başka deneyimlerimi de sizlerle paylaşabilirim. Ama şunu diyebilirim ki birçok yer gezdim Akyaka benim için çok ayrı bir yer oldu. Eğer yolunuz düşerse ne demek istediğimi anlarsınız 🙂

Yolunuzun hep yeni yerlerle kesişmesi dileğiyle…

#BuTatilde Önerisi: Afyon’un En İyi Kaplıcalarına Göz Atmak İstemez Misiniz?

Beğendiniz mi? Arkadaşlarınızla Paylaşın!

Sizin Tepkiniz Nedir?

Üzdü
Esra

Kampcı

23 yaşında Endüstri Mühendisliği öğrencisiyim. Gezmeyi, yeni yerler keşfetmeyi ve kitap okumayı çok seviyorum. İnstagram hesabımdan ve bloğumdan gezdiğim yerlerin ve okuduğum kitapların yorumlarını paylaşıyorum.